فیــــــــروزه

فیروزه را چو می نگری چشم را جلاست

فیــــــــروزه

فیروزه را چو می نگری چشم را جلاست

اپیکورچه میگوید؟

اپیکورچه میگوید؟ 

گفتی: 

(اپیکورچه میگوید؟آدم فاسدی بود؟

گفتم: 

(اپیکوفیلسوف بزرگی بودنادانسته اورا فاسد میخوانند 

این فیلسوف شهیریونانی مبتکرفلسفه ایست که لذت را 

فرمانراوای بشردانسته معتقداست که تمام مساعی مابرای 

درک لذت بکارمیرود.ولی مقصوداواستغراق درلذات جسمانمی نبوده. 

وغرض فیلسوف پرورش روح وتقویت فضیلت وتقوا بوسیله ی 

لذت بوده است ونسبتی که به غلط دایربرترویج 

وتشویق لذات پست شهوانی به اپیکور 

میدهندواورابه هذرزگی وفساد 

معرفی میکنند صحیح نیست)  

گفتی: 

(بیا اپیکوری باشیم

گفتم: 

(من هستم

چه شد فلسفه ی اپیکوررا دریافتی؟ 

دلم برایت میسوزد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد