فیــــــــروزه

فیروزه را چو می نگری چشم را جلاست

فیــــــــروزه

فیروزه را چو می نگری چشم را جلاست

تصویردوم

تصویردوم 

چیزی ازآشنائیمان نمیگذشت که 

روزی به تو  

گفتم : 

(همه ی کوششم اینست تا به تصویر دوم تو برسم ) 

گفتی : 

(مگرآدمی چندتصویردارد؟

گفتم: 

(اگر بینش غرب وشرق عالم با هم هزاران اختلاف داشته باشند 

درین مورد بخصوص که آدمی دوتصویردارد 

باهم توافق دارند

گفتی: 

چه تفاوتی بین تصویراول ودوم وجودارد؟

گفتم : 

(تصویراول همان احساسیست که باراول ازدیدن کسی حاصل میشود 

به نظر زشت یا زیباخوش خلق ترسناک ویا...به نظرمیرسد. 

درستی یانادرستی این احساس 

دردیداراول معلوم نیست ولی تصویردوم با گذرزمان 

به صورت قطعات یگ پازل کشف میشوند 

که ازکنارهم قرارگرفتن آنهاتصویری به دست می آید 

که به حقیقت نزدیک تراست

میدانی گذرزمان این خوبی را داردکه چون زندان یا سفر 

ازهرکسی تصویرعریانش رامقابلت میگذارد 

حالاما نه تنهاتصویرنخست بلکه تصویردوم خودرا مقابل دیگری 

 عریان گذاشته ایم.ازاینکه عریان دیده میشوی 

شرمسارنیستی؟ 

دلم برایت میسوزد!

نظرات 2 + ارسال نظر
فروزان پنج‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:36 ب.ظ

مشکل اینجاست که همه می اندیشند
در ارائه تصویردوم خود
موفقند
ولی چنین نیست
و گاه سالها طول میکشد
تا تصویر دوم واقعی به دست آید
چه خوب که از نمایش تصویردوم
خجالت نکشیم
و به آن مباهات کنیم

فروزان یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:35 ب.ظ

همیشه وقتی در راه خانه مادر بزرگ می رفتیم
پیرمرد و پیر زنی مهربان جلوی در خانه اشان غروب را با هم نگاه می کردند
خیلی خوشم می آمد
آنها در کودکی برای بزرگ کردن من به مادرم کمک کرده بودند
قدر دان زحماتشان همیشه جویای احوالاتشان بودم
مانند لیلی و مجنون بودند
وقتی لیلی به رحمت خدا رفت
دیو نفس در پیر مرد یهو طغیان کرد
همه خانه را به هم زد
هر روز یک زن جوان را صیغه میکرد
وتمام وسایل را فروخت
هر چه که یادی از همسرش را بیدار می کرد
فروخت
کمی نگذشت که خانه اش مرکزی برای خوش گذرانی جوانان شد
و به زودی توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند
چون جوانی توسط سرنگ در آنجامرده بود
خلاصه طولی نکشید که همه آنچه خانه ای زیبا بود
به بیغوله ای بی در وپیکر بدل شد
و پیرمرد در نهایت خفت وخواری مرد
فرزندانش برای او نتوانستند کاری کنند
و مرد که احساس می کرد باید از دنیا کام بگیرد
کامش زهر شده از دنیا رفت
هیچ فکر نمی کردم
چنین ضایع از دنیا برود
ولی تصویر واقعی او در لحظات آخر عمرش معلوم شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد