فیــــــــروزه

فیروزه را چو می نگری چشم را جلاست

فیــــــــروزه

فیروزه را چو می نگری چشم را جلاست

رباعی

رباعی

به دنبال یافتن نام شاعرِرُباعی زیر:

جزراه قلندروخرابات مپوی

جزباده وجرسماع وجریارمجوی

پرکنقدح شراب ودرپیش سبوی

می نوش کن ای نگاروبیهوده مگوی

رفتیم خانه‌ی پدربزرگ سراغ ِکتاب"ترانه های خیام"تالیف صادق هدایت،یادت هست ازمقدمه‌ی آن که یکی ازمدرن ترین شیوه های تحقیق ونقد وپژوهش ادبیست چقدرلذت بردیم؟باری نتوانستیم این رباعی راآنجا بیابیم که بگوئیم به خیام تعلق دارد.بعدترپدربزرگ گفت:"شاعرش خیام نیست بلکه آدم سنائی ایست."یادت هست وقتی فهمیدیم سنائی وخیام دریک زمان میزیسته وهمدیگرراهم میشناخته وسابقه‌ی دوستی هم داشته اندچقدرخوشحال شدیم؟هنوزکه هنوزاست به دنبال رباعی هرشاعری میگردم ودفتری دارم که باب دلهایشان رادرآن مینویسم.توچه؟توبه جای رباعی پول جمع میکنی راستش رابگومثل من ازذوق وشوق ِفهمیدن مست میشوی؟

نظرات 2 + ارسال نظر
اچ.آر.کا جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:06 ق.ظ http://www.oxinads.com/?a=27168

وبلاگ زیبایی داری
می خوای از طریق همین وبلاگ درآمد کسب کنی؟
فقط کافیست در سیستم تبلیغاتی اوکسین ادز ثبت نام کنی و تبلیغات انجام بدی
با هر کلیک بر روی تبلیغات تو 800 ریال بهت میدن!
پس همین امروز عضو شو

چیاکو جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:19 ق.ظ http://talatomzi.blogsky.com/

باسلام
از وبلاگ پر محتوای شما بازدید کردم .برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت دارم . در صورت تمایل وقت گذاشته طی دیدار از وبلاگ من ، آمدگی خود را برای تبادل لینک و اطلاعات اعلام فرماید.
http://talatomzi.blogsky.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد